Afbeelding
Shutterstock

Personal trainer helpt jou fit de zomer uit te komen

Partnercontent

Nu de meeste Nederlanders teruggekeerd zijn van hun zomervakantie, is het voor veel van hen zaak om de vakantiekilo’s aan te pakken. Waar tijdens de vakantie vaak weinig gesport en bewogen wordt, pakt men dit de periode na de vakantie weer op. Voor de één betekent dit wekelijks een paar keer voetballen, de ander trekt de hardloopschoenen weer aan. Vind je het lastig om weer van start te gaan? Of wil je trainen voor een specifiek doel? In dat geval behoor je tot de doelgroep van personal trainers. Middels personal training in Haarlem of een andere stad werkt je eens of tweemaal per week aan je conditie en spieropbouw. Vaak op basis van een vooraf vastgesteld doel. Het feit dat er een personal trainer op je wacht maakt het doorgaans makkelijker om te gaan sporten; het is voor veel mensen een stok achter de deur.

Op verantwoorde wijze werken aan je conditie en gewicht

PW Personal Training is een voorbeeld van een partij die deze trainingen aanbiedt. Een personal trainer bekijkt vooraf waar je op dit moment staat en naar welk punt je toe wilt werken. Dit kan heel algemeen zijn. Weer een paar keer per week lekker sporten is bijvoorbeeld ook een doel. Het voordeel van de hulp van een personal trainer is niet alleen dat deze je motiveert om aan de slag te gaan en te blijven. Ook laat deze je op verantwoorde wijze werken aan je conditie of gewicht. Voor de één is het verleidelijk om direct vier keer in de week te gaan sporten, met het risico op blessures. De ander start juist te voorzichtig, waardoor tegenvallende resultaten al snel demotiverend zullen werken. Een personal trainer heeft de kennis en ervaring om je hierin te kunnen begeleiden. Ze zijn er voor zowel de getrainde sporter, als voor iemand die net begint.

In kleine stapjes naar een groter doel toewerken

Bij het sporten voor een specifiek doel is het voornamelijk van belang om de motivatie vast te houden. Door de weg naar dit doel van verschillende tussentijdse doelen te voorzien, zal dit makkelijker zijn. Immers, de weg naar je eerste marathon is ontzettend lang! Door eerst naar een 5 KM, vervolgens een 10 KM en daarna een halve marathon te werken behaal je tussendoor verschillende successen. Deze successen werken motiverend en bieden je brandstof om te blijven werken aan het uiteindelijke doel. Bij bijvoorbeeld afvallen of het opbouwen van spieren werkt dit op een vergelijkbare manier. Probeer eerst eens een kilo af te vallen, vervolgens nog eens drie, enzovoorts. Een personal trainer helpt je de tussentijdse doelen vast te stellen en in het vizier te houden. Niet door te drillen, maar door samen naar deze doelen toe te werken.

advertentie
advertentie